• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Skild, bolån, gamla skulder/krediter

SkildSlarver

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
24 Oktober 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Ja, jag har absolut ingen aning om hur befängt de skulle uppfatta förslaget. Det värsta de kan göra är väl säga nej.

Sen blir jag väl så småningom tvungen att sluta betala för exet men det känns inte Ok om det tvingar fram en flytt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 560
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Ja, jag har absolut ingen aning om hur befängt de skulle uppfatta förslaget. Det värsta de kan göra är väl säga nej.

Sen blir jag väl så småningom tvungen att sluta betala för exet men det känns inte Ok om det tvingar fram en flytt.
Känns det ok om du förlorar din nya kärlek pga att ni inte kan bygga en framtid ihop då dina pengar går till att hjälpa exet med hyran ?
Vad beror ditt dåliga samvete på ?
 

SkildSlarver

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
24 Oktober 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Känns det ok om du förlorar din nya kärlek pga att ni inte kan bygga en framtid ihop då dina pengar går till att hjälpa exet med hyran ?
Vad beror ditt dåliga samvete på ?
Nej, verkligen inte.

Jag har dåligt samvete för tanken att min exfru, som hade en annan säkerhet och förväntad framtid tidigare, ska behöva göra så stor uppoffring . Typ så. Samt att boendet hon har med barnen nu är helt idealiskt för barnen.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 872
Mottagna reaktioner
1 867
Poäng
1 277
Nej, verkligen inte.

Jag har dåligt samvete för tanken att min exfru, som hade en annan säkerhet och förväntad framtid tidigare, ska behöva göra så stor uppoffring . Typ så. Samt att boendet hon har med barnen nu är helt idealiskt för barnen.
Sånt är livet. Saker händer och förändras och varför ska du avstå din framtid med boende med barnen framför hennes för att hon någon gång trodde att hon satt säkert ( pga dig och din inkomst?).
Men jag förstår att du vill prioritera barnens boende. Men tror tyvärr inte på din idé om att satsa på ett stort, dyrt boende.
 

SkildSlarver

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
24 Oktober 2023
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Sånt är livet. Saker händer och förändras och varför ska du avstå din framtid med boende med barnen framför hennes för att hon någon gång trodde att hon satt säkert ( pga dig och din inkomst?).
Men jag förstår att du vill prioritera barnens boende. Men tror tyvärr inte på din idé om att satsa på ett stort, dyrt boendeMenar du att du inte tror
Sånt är livet. Saker händer och förändras och varför ska du avstå din framtid med boende med barnen framför hennes för att hon någon gång trodde att hon satt säkert ( pga dig och din inkomst?).
Men jag förstår att du vill prioritera barnens boende. Men tror tyvärr inte på din idé om att satsa på ett stort, dyrt boende.
Hej

Menar du att du inte tror på det som lösning allmänt, eller att du inte tror att jag kan få till den lösningen?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp